Cautare GO
Despre Reşapare

Avantajele reconstruirii- Stiati ca...

·        Odata cu uzarea benzii de rulare se consuma circa 20% din anvelopa. Carcasa, in care se afla 70% din valoarea anvelopei, poate avea, dupa reconstruire o „a doua viata“.
·        Utilizarea anvelopelor reconstruite are mari avantaje economice, deoarece o anvelopa reconstruita are aceeasi viata (in kilometri parcursi) cu o anvelopa noua, dar costa cu 45 – 60 % mai putin. Prin reconstruire nu se solutioneaza definitiv problema deseurilor provenite din anvelope dar prin valorificarea pneurilor uzate se aduce in mod clar o imbunatatire in acest sector.
·        Pentru producerea unei anvelope de camion sau autobuz se consuma circa 30-35 kg amestec de cauciuc. Resaparea aceleiasi anvelope necesita 14kg de cauciuc, ceea ce conduce la economisirea unei importante cantitati de materii prime. Calculat in total se face o economisire de 75% de material si energie consumata pentru producerea unei anvelope reconstruite fata de producerea unei noi.
·        In Comunitatea Europeana se economisesc peste 300.000 de tone de cauciuc pe an.
·        Anvelopele reconstruite sunt supuse la aceleasi teste ca si cele noi.
·        
Producerea unei anvelope de autoturism necesita aproximativ 28 de litri de petrol. Pentru reconstruirea acestei anvelope sunt necesari numai 5,5 litri de petrol. Prin resapare se economisesc in Comunitatea Europeana cu mult peste 600.000 tone de petrol.

 
 

Gradul de utilizare a cauciucurilor reconstruite
    Autoturisme

    Ponderea anvelopelor reconstruite inregistreaza valori minime de 1-2 % in Elvetia si in Tarile de Jos si urca pana la valori de peste 20 % in Tarile Scandinave, in Germania si Marea Britanie, reconstruirea detine 49-50% din piata.
    Camioane
    In acest caz procentele sunt mai ridicate ajungand la circa 40 % in Spania si peste 70 % in Finlanda. In Franta si Germania anvelopele de camion reconstruite constituie circa jumatate din rezerva de anvelope a pietei. In intreg spatiul Comunitatii Europene se inlocuiesc anual mai mult de 15 milioane de anvelope de camion si autobuz. Dintre acestea mai mult de 8 milioane sunt anvelope noi si mai mult de 6 milioane anvelope reconstruite.

    Utilitare
    Pentru aceasta categorie de vehicule reconstruirea este considerata in intreaga lume cea mai buna alternativa deoarece ofera siguranta, randament maxim la rulare si un excelent raport pret / performante in exploatare.
In domeniul aeronautic, reconstruirea se poate efectua de pana la 7 ori.
    Aceste concluzii castiga tot mai mult teren si in domeniul automobilelor. Tot mai multi utilizatori particulari recunosc si pretuiesc avantajele economice si ecologice ale anvelopelor reconstruite prin metode ce asigura calitatea.

Controlul presiunii la anvelope

Presiunea incorecta in roti este principala cauza de distrugere a anvelopelor. Presiunea scazuta in roti conduce la marirea consumului de carburant si la reducerea manevrabilitatii autoturismului.

Producatorii de autoturisme recomanda verificarea presiunii in roti minim o data pe luna in conditii de exploatare normala.

In cazul cand folositi azot pentru umflarea rotilor timpul de verificare a presiunii se mareste la 3-4 luni, presiunea in timpul rularii este mult mai constanta,se reduc pierderile de presiune,se elimina pericolul de explozie si procesul de oxidare a jantelor.